dijous, 5 de desembre del 2013

Dones. L'altra cara del mirall


El proper dissabte 14 de desembre estrenem al Teatre Municipal de Calonge els monòlegs del muntatge "Dones, l'altra cara del mirall"

La violació de F. Rame i D. Fo
Actriu: Gràcia Vilarnau

‟M'han clavat un genoll a l'esquena, només un, com si el que està darrera meu tingués l'altre recolzat a terra. Amb les seves mans m'agafa ben fort les meves, retorçant-me cap enrere. No entenc res del que m'està passant.‟

El pitillo de R. Mendizábal
Actriu: Mònica Arnau

‟I jo ho aguantava en silenci, senyor jutge. I em va començar a pegar. A vegades perquè tornava borratxo i a vegades per desfogar-se de les seves frustracions. I jo ho aguantava, senyor jutge, perquè ja ho va dir el capellà que ens va casar: “Estareu junts pel bo i pel dolent, en la riquesa i en la malaltia”. I així durant vint anys, senyor jutge.‟

La binguera de R. Mendizábal
Actriu: Maribel Torras

‟Li vaig aclarir que eren béns conjugals. Li vaig passar contes del que hagués pagat de bugaderia, de cuinera, de planxadora i de senyoreta de companyia. Fent un càlcul de a 700 pts. l'hora quedàvem en paus. Vaig aconseguir que ho arribés a entendre. Però em va treure la firma del banc.‟

Pròleg de Franca Rame
Actriu: Nina Prat

 ‟No ens enganyem, el protagonista absolut d’aquests monòlegs sobre la dona és l’home. O més ben dit, el seu sexe. No hi és present "de carn i ós", perquè no en té d’ós, però sempre és aquí, entre nosaltres, gran, enorme, amenaçador... fins que ens esclafa!‟


El mes de març tenim previst portar aquesta obra a Sant Gregori. Us en mantindrem informats.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada